Priče sa ŠinidadaMartovski filmski odabir

19/03/20180

     Kraj februara i početak marta sa sobom su doneli festivalske premijere velikih filmskih ostvarenja. U okviru FEST-a bilo je moguće premijerno pogledati ona dela koja su čekala najslavniju noć u Los Anđelesu. I upravo kada je 46. Međunarodni filmski festival svečano spustio svoje zavese, ceremonija dodele najpoznatije “ćelave statue” mogla je da počne.

    Prva nedelja u martu otkrila nam je koji je to najbolji film nastao tokom prošle godine. Zato se u današnjem javljanju osvrćemo na ona filmska ostvarenja koja su nakon ceremoniji dodele Oskara izazvali najglasnije reakcije i za koje ste tokom FEST-a tražila karta više, a koje još uvek možete pogledati u bioskopima.


IZDAJA

Orginalni naziv: “Red Sparrow”

Režija: Francis Lawrence

Glavne uloge: Jennifer LawrenceJoel EdgertonMatthias Schoenaerts

IMDb ocena: 6.8

 

    Karte za film “Izdaja” bilo je veoma teško naći tokom FEST-a. Gotovo sve projekcije su bile rasprodate, ali je sjajno što je u bioskope “ušao” odmah nakon festivala. Film je adaptacija istoimenog špijunskog romana Džejsona Metjusa. I ono što na početku moram reći jeste da će za strastvene ljubitelje ovog žanra “Izdaja” možda biti suviše mlak film. Ipak vredi pogledati ovu dvočasovnu špijunsku dramu.

     Kroz film pratimo balerinu Dominiku Egorovu (Jennifer Lawrence) i njenu borbu da nakon prerano završene karijere obezbedi bolju budućnost za svoju bolesnu majku i sebe. Biva izmanipulisana i priključuje se tajnoj obaveštajnoj službi, takozvanoj “Škole za Vrapce”, gde uči da svoje telo i um koristi kao oružje. Scene obuke i kažnjavanja za nepoštovanje pravila Škole podsetiće vas na seriju “Sluškinjina priča”, ali čini se u nešto blažoj varijanti. Nakon gotovo sadističke obuke, Dominika dobija naređenje da prati mladog CIA agenta Neša (Joel Edgerton) koji za zadatak ima da istraži ruski obaveštajni sistem. Do zapleta dolazi kada Dominiku angažuje i CIA kako bi otkrila izdajnika na visokom nivou u Vašingtonu. Još jedna neplanirana okolnost jeste i privlačnost koja se rađa između Dominike i Neša, a koja ih izlaže visokom riziku. To je, možda, i glavna “caka” ovog filma – slojevitost u pogledu poverenja i izdaje, manipulisanja i igre obmane.

   Plakat filma, kao i sam početak, nateraće vas da pomislite na prefinjenu, elegantnu i zavodljivu Dženifer Lorens u raskošnim haljinama, sa crvenim karminom… Kroz film će vas oduševiti svojom odmerenošću, odlučnošću, i uveriti da je zavođenje kompleksnija igra od onoga što ste očekivali.


TRI BILBORDA ISPRED EBINGA U MISURIJU

Orginaln naziv: “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

Režija: Martin McDonagh

Glavne uloge: Frances McDormandWoody HarrelsonSam Rockwell 

IMDb ocena: 8.3

     Bio je jedan od favorita za prestižnu filmsku nagradu, naposletku odneo je Oskara u kategorijama “Najbolja ženska uloga” i “Najbolja sporedna muška ulogu”. Potpuno opravdano, jer je Franses Makdormand, u ulozi očajne i hladnokrvne Meldred Hejs čija je ćerka mučki ubijena, zaista fenomenalna. Sem Rokvel je podjednako odličan u ulozi agresivnog, rasistički nastrojenog i gotovo uvek alkoholisanog policajca Diksona. 

    Tugu i bes, koju Hejsova oseća, iskazuje kroz tri vrišteće-crvena bilborda putem kojih uglednog inspektora Bila Viloubija poziva na odgovornost. Na bilbordima nema ničeg što nije istina, ona samo puna gneva i očaja, pita kako je moguće da slučaj njene ćerke još uvek nije rešen!? I to jedno pitanje dovoljno je da se susedi okrenu protiv nje, a gotovo ceo grad stane na stranu inspektora Bila. Tako postavljeno, čini se da je ono što Hejsova oseća i ono što joj jedino ostaje nakon smrti ćerke, malo bitno naspram ugleda inspektora, porodičnog čoveka, koji uz to boluje od raka.

     Nemoć, bol i bes su osećanja koja su protkana kroz ceo film, i baš zato je ova drama sa elementima crne komedije film koji se ne zaboravlja. Pored hladnog pogleda i oštrih reči i svirepih dela koje Hejsova preduzima, možda će vas kupiti policajac Dikson čiji se lik tokom filma transformiše. Kompleksnost njegovog lika, koji je Rokvel doveo do savršenstva, će vas naterati da ga u isto vreme mrzite i volite. Iako je radnja filma smeštena u fiktivni gradić, paralele između fikcije i realnosti su jasno vidljive, te je po sredi jedna fiktivna ali nadasve univerzalna priča. 


OBLIK VODE

Orginalni naziv: “The Shape of Water”

Režija Guillermo del Toro

Glavne uloge: Sally HawkinsOctavia SpencerMichael Shannon 

IMDb ocena: 7.5

     I za kraj današnjeg javljanja – Oskarovac. Bajkovita priča o Elajzi (Sally Hawkins), nemoj čistačici čiji se jednoličan način života menja onog trenutka kada upoznaje neobično vodeno stvorenje. Ova nema žena živi jedan sasvim običan, možda i dosadan život. Noću radi u tajnoj, eksperimentalnoj, laboratoriji, dok dane provodi u svom trošnom stanu koji se nalazi u blizini podjednako trošnog bioskopa. I baš kao i u svakoj bajci, tu su i dobri i loši likovi. Oni u ispeglanim odelima, sa najnovijim modelima automobila, električnim pendrecima pokazuju svoju moć. Dok oni dobrog srca žive u prašnjavim, otrcanim delovima grada. Pored neme Elajze, tu je i Giles (Richard Jenkins), njen sused koji život provodi sa mačkama, bavi se oslikavanjem reklama i tihom patnjom za mladićem koji radi u obližnjem kafeu, kao i koleginica Zelda (Octavia Spencer), žena iz radničke klase, koja često predstavlja Elajzin tumač sa komunikacijskim svetom.

    Igrajući se sa bojama, naglašavanjem zelene nijanse, ovaj film će vas sigurno asocirati na “Čudesnu sudbinu Amelije Pulen”, te ne čudi što ga često nazivaju “Ameli pod vodom”. Toro je u dvočasovni film upakovao priču o drugima i drugačijima. Uz to, mogao bi se još okarakterisati i kao spoj romantike i priče o “čudovištu”. Ali takođe i kao priča o autsajderima, o strahu od različitog i prihvatanju istog, kao i o “čudovištima” koja su to zapravo samo u oku posmatrača.


 

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *